De digitale vraagbaak voor het wiskundeonderwijshome | vandaag | gisteren | bijzonder | gastenboek | wie is wie? | verhalen | contact |
|||||||||||||||
|
\require{AMSmath}
Reageren...Re: Visual Basic: De BalwerperIk zag een documentaire over leerbewerking. Huiden worden door een machine gehaald om hun oppervlakte te bepalen. De vorm van elke huid is i.h.a. zeer onregelmatig. De machine bestaat uit een aantal wielen op een rij, de huid wordt er onderdoor gehaald en doet de wielen draaien daar waar ze de huid raken. Als de huid gepasseerd is leest men op een schaal met wijzer de oppervlakte af. Het geheel is mechanisch. AntwoordDe eerste manier die je aanhaalt lijkt me wat te lijken op eenvoudige numerieke integratie: je verdeelt de huid denkbeeldig in rechthoekige reepjes. De breedte van zo een reepje is een constante van de machine (=de afstand tussen de wieltjes) en de lengte wordt bepaald door het wieltje over de huid te laten rollen (het wieltje rolt niet als er geen huid is). De resultaten van de wieltjes moeten dan worden opgeteld. Hoe dat precies verloopt op een mechanische wijze weet ik niet. Gebruik dit formulier alleen om te reageren op de inhoud van de vraag en/of het antwoord hierboven. Voor het stellen van nieuwe vragen kan je gebruik maken van een vraag stellen in het menu aan de linker kant. Alvast bedankt! |